طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم فصل 1 الگوهای متقارن

این فایل شامل طرح درس و روش تدریس درس الگوهای متقارن ریاضی سوم ابتدایی است که به صورت قابل ویرایش در قالب ورد نظیم شده است.

طرح درس الگوهای متقارن ریاضی سوم ابتدایی

در نخستین فصل از کتاب ریاضی پایه سوم دبستان، دانش آموزان با مفهوم تقارن و الگوهای متقارن آشنا می شوند. در این درس، آن ها می آموزند که چگونه با استفاده از شمارش دقیق مربع ها در یک صفحه شطرنجی، نیمه های ناقص تصاویر را به درستی تکمیل کنند و به درک بهتری از تقارن دست یابند.

در ﻛﻼس درس ﻣﻌﻠﻢ اﺷﻜﺎﻟﻲ را روی ﺻﻔﺤﻪ ﺷﻄﺮﻧﺠﻲ ﻛﺸﻴﺪه و ﺑﺮﻳﺪه و ﺳﭙﺲ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺨﻮاﻫﺪ ﺳﺮﻳﻊ ﺗﻌﺪاد ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎی اﻳﻦ اﺷﻜﺎل را ﺑﺸﻤﺎرﻧﺪ. درﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ در اﺷﻜﺎل ﺑﺮﻳﺪه ﺷﺪه ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎی ﻧﺎﻗﺺ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺷﻤﺎرش ﺷﻮد؟

در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ از آن ﻫﺎ ﺑﺨﻮاﻫﻴﺪ اﺷﻜﺎل را ﺗﺎ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﻛﺎﻣﻼً ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ را ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﻳﮕﺮ از ﺧﻂ ﺗﻘﺎرن ﺷﻜﻞ را ﺗﺎ ﻛﻨﻨﺪ. ﺣﺎﻻ ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎی داﺧﻞ ﺷﻜﻞ را ﺑﺸﻤﺎرﻧﺪ. ﻣﻌﻠﻢ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﭙﺮﺳﺪ در ﻛﺪام ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻌﺪاد ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎ را زودﺗﺮ ﺷﻤﺎرش ﻛﺮدﻳﺪ؟

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس: دانش آموز بتواند…

  • برای خط تقارن تعریفی بیان کند.
  • خانه های شطرنجی را شمارش کند و کار با صفحه شطرنجی را یاد بگیرد.
  • درک کند که در محیط پیرامون خود، اشیای زیادی خاصیت تقارنی دارند.
  • در کلاس درس وسایلی که خط تقارن دارند را نام ببرد.
  • نصف دیگر شکل ناقص بر روی صفحه شطرنجی را نسبت به خط تقارن رسم کند.

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD