دانلود مقاله آموزش هنر در ژاپن

آموزش هنر در ژاپن

مقاله آماده قابل استفاده برای دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی.  این مقاله به زبان انگلیسی به همراه ترجمه فارسی است که وضعیت آموزش هنر در ژاپن را مورد بررسی قرار می دهد.

وضعیت فعلی آموزش هنر در ژاپن

  1. قانون اساسی ژاپن و قانون اساسی آموزش و پرورش
  • قانون اساسی ژاپن در سال 1946 و قاون اساسی آموزش و پرورش در سال 1947 تصویب شده است. ماده 26 قانون اساسی تصریح می کند: همه مردم حق دریافت آموزش مساوی را مطابق با توانایی هایشان دارند (آنچکه تمهیدات آن در قانون پیش بینی شده است). بر اساس روح این ماده ، تمهیدات خاصی برای سیستم مدرسه، مدیریت آموزشی و حمایت مالی و دیگر موارد در نظر گرفته شده است و اکثر قوانین و مقررات آموزشی دیگر از طریق قانون اساسی آموزش و پرورش و مقررات آموزشی مدرسه تدوین شده است.

قانون اساسی برای ترویج فرهنگ و هنر:

قانون اساسی فرهنگ و هنر که در سال 2001 تصویب شد ، سیاست های دولت ژاپن را که باید برای خط مشی ترویج فرهنگ و هنر اتخاذ کند از قبیل توافقنامه آموزش و موسسات تحقیقاتی که با فرهنگ و هنر مرتبط هستند و اصلاح آموزش که با فرهنگ و هنر مرتبط است از قبیل یادگیری های آزمایشگاهی را تصریح می کند.

  1. آموزش هنر در مدارس ابتدایی و متوسطه
  • چارچوب عمومی: آموزش ابتدایی و متوسطه در ژاپن به ترتیب به 1- مدارس ابتدایی که آموزش های اولیه را به کودکان سنین 6 تا 12 سال عرضه می کند که آن با رشد جسمی و ذهنی آنها مطابقت دارد. 2- مدارس متوسطه که آموزش از پایه های پایین تا پایه های بالاتر را برای کودکان 12 تا 15 سال به طور منظم اجرا می کند تا رشد ذهنی و جسمی آن ها را تضمین کند و در پایه های بالاتر مثل موسسات نیمه وقت آموزشی نیز به همین صورت.

وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ، ورزش، علوم و فناوری(MEXT) موضوعاتی را برای عرضه در پایه های بالا و پایین متوسطه و ابتدایی و نیز تعداد استاندارد ساعات مدرسه را برای هر موضوع فراهم کرده اند.

همچنین وزارتخانه های مذکور محتوای استاندارد و اهداف معین برای هر محتوا یا هر حوزه ای از فعالیت های مدرسه در دوره های مطالعه را تعیین کرده اند که برنامه های ملی را برای برنامه درسی هر 4 سطح مدرسه یعنی مهد کودک، مدارس ابتدایی، متوسطه پایین و بالا ارائه می دهد. محتوا دوره های مطالعه در مدارس مذکور بوسیله وزارتخانه های مذکور شرح و سیاست گذاری شده است که همه این موارد به ارگان های مشورتی (شورای مرکزی آموزش و پرورش) گزارش می شود.

هر مدرسه برنامه درسی خودش را مطابق با مفاد اساسنامه مربوطه و دوره مطالعه و نیز ملاحظات برنامه درسی واقعی و محلی مدارس که منطبق بر ویژگی های کودکان از لحاظ رشد ذهنی و جسمیشان است، سازمان داده و اجرا می کند.

جدول 1 و 2 موضوعاتی را که در مدارس ابتدایی و متوسطه و نیز استانداردهای ملی میزان ساعات درسی مدارس اختصاص داده شده برای هر موضوع را که در قوانین و مقررات اجرائی مدارس پیش بینی شده است را ارائه می دهد. دانش آموزان مدارس متوسطه معمولاً یک دوره انتخابی از بین موسیقی، هنرهای زیبا، تولید صنایع دستی و خطاطی را کامل می کنند.

تعداد صفحات: 11

فرمت فایل: WORD