مقاله نقش رسانه ها در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان

The role of the media in the Paper fill leisure time students

موضوع تحقیق : نقش رسانه ها در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان

مقدمه
پذیرفتن تعابیری از قبیل «امپراتوری رسانه‌ها»، «انفجار اطلاعات»، «دهکده جهانی»، «عصر ارتباطات»، «سپهر اطلاعاتی»… یا اغراق‌آمیز و تحقق‌ناپذیر پنداشتن آن‌ها تغییری در حقیقت آن‌چه روی داده ایجاد نخواهد کرد؛ نسل امروز از کودک تازه متولد شده تا پیر منزوی شده، تحت سیطره‌ی هولناک رسانه‌های گروهی قرار دارد و تفکر و آموخته‌ها و آداب و رسومش با این غفلت فراگیر رسانه‌ای تطبیق یافته است.

با فراگیر شدن غیرقابل تصور رسانه‌ها دروه‌ی تحلیل‌های رسانه‌شناسی به سبک دهه‌های ۸۰ و ۹۰ نیز سپری شده است و تحقیقاتی از نوع دسته‌بندی کردن مخاطبان تلویزیون به نوزاد، کودک، نوجوان، میانسال و… عواید چندانی ندارد. جمع‌آوری آمار و محاسبه‌ی مدت زمانی که یک کودک در پای تلویزیون می‌نشیند و یا میانگین افرادی که روزنامه‌ها را به دقت می‌خوانند فعالیت‌هایی کم‌ و بیش بی‌معنا به نظر می‌رسند.رسانه‌ها تمامی عرصه‌های متفاوت حیات بشر امروز را به تسخیر درآورده‌اند. چه سودی دارد که بدانیم یک کودک به ‌طور متوسط روزانه ده ساعت به تماشای تلویزیون مشغول است؟ حد و مرز تأثیرگذاری رسانه‌ها از محدوده‌ی کمیاتی چون ساعت و روز گذشته و چه بسا همان کودک اگر نیاز ذاتی به خوردن و خوابیدن در خود نبیند و ملزومات حیاتی‌اش مانع نشود، همه‌ی ساعات شبانه‌روز را با تلویزیون به سر برد.

فهرست مطالب
مقدمه
گستره‌ی تأثیر
رسانه‌ها و اوقات فراغت
زبان واحد ارتباطی
اصالت لذت و غفلت
پاک کردن صورت مسئله
معضلی که نباید از آن غافل شد
توهم
چند نمونه
منابع و مإخذ

تعداد صفحات: 16

فرمت فایل: WORD