این پاورپوینت مفاهیم بازاریابی، انواع بازار، وظایف بازاریابی، بازارسازی، بازاریابی هدفمند و مدیریت بازار را با بیانی علمی و قابل فهم بررسی می کند.
مقدمه:
بازاریابی را می توان به مفهوم فعالیت در بستر بازار در نظر گرفت به عبارتی بازاریابی یعنی تلاش مستمر برای تحقق بخشیدن به مبادلاتی که به برطرف کردن نیازها و خواسته های انسان منجر می شود. در معنای گسترده تر و کامل تر بازاریابی یک کنش انسانی است که با هدف پاسخ گویی به نیازها و تمایلات بشر از راه فرآیند تبادل و داد و ستد شکل می گیرد. این فرآیند نه تنها خرید و فروش کالا یا خدمات را دربر می گیرد بلکه شامل درک عمیق از نیاز مخاطب ایجاد ارزش برای او و برقراری رابطه ای پایدار میان عرضه کننده و تقاضاکننده نیز هست. از این زاویه بازاریابی فقط یک ابزار تجاری ساده نیست بلکه نظامی پویا و انسانی برای هماهنگ سازی منابع، تولیدات و انتظارات در بازارهای مختلف به شمار می رود.
فهرست مطالب:
بازار
بازار یابی
انواع تقاضا و وظایف اساسی بازاریابی
برداشت های نادرست اما جدی در بازار یابی
۱- بازار یابی برابر است با فروش
۲- بازاریابی بیشتر یک واحد اداری است
انواع بازار یابی
۱) بازاریابی واکنشی
۲) بازاریابی پیش بین
۳) بازار یابی نیاز آفرین
انواع شرکت ها
شرکت های بازارساز
بازار یابی هدفدار
۱) تقسیم بازار
۲) هدف گیری در بازار
۳) تعیین جایگاه در بازار
بخش بندی بازار
مدیریت بازار در سطح یک مشتری
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت
در قالب فایل پاورپوینت و قابل ویرایش