پاورپوینت مدیریت و بازاریابی خدمات

این پاورپوینت در مورد مدیریت و بازاریابی خدمات است و به بررسی کیفیت خدمات، عوامل جذب و حفظ مشتری، و راهکارهای ارتقای رضایت مشتری می پردازد.

پاورپوینت مدیریت و بازاریابی خدمات

مدیریت و بازاریابی خدمات
ارزش خدمت

  • عبادت به جز خدمت خلق نیست.
  • معنی واقعی زندگی، خدمت کردن به دیگران است. «تولستوی»
  • عالی ترین سرنوشت برای هر فرد آن است که خدمت کند تا حکمرانی. «انیشتین»
  • ریشه های خوشبختی در خاک خدمت ، عمیق تر نفوذ می کند. «جان راجر»
  • خدمت کردن اجاره بهای مکانی است که در روی کره زمین اشغال کرده ایم. «شرلی چیزولم»
  • برای ارائه یک خدمت واقعی، باید چیزی بر آن بیفزائی که نتوان با مادیات ارزش گذاری کردوآن مروت و صداقت است. «دونالد.ای.آدامز»

کیفیت خدمات :
۹۹درصد خدمات خوب کافی نیست زیرا معنای آن عبارتست از:

  • ۲۰۰۰۰ بسته گم شده در هرساعت امور پستی
  • ۵٠٠٠ عمل جراحی غلط در هر هفته
  • ۲۰۰۰۰۰ نسخه اشتباه درهرسال
  • ۷ ساعت قطع الکتریسته در هر ماه
  • ۲ پرواز خارج از وقت (دیر یا زود) در هر روز

مهمترین علل خودداری مشتریان از ادامه خرید خدمات

  • ناتوانی و بی تفاوتی کارکنان خدمات ۶۶درصد
  • ضعف و ناقص بودن کیفیت خدمات ۱۴درصد
  • سایر موارد شامل تسهیلات و امکانات و… ۲۰درصد
  • ۴۰درصد هزینه عملیاتی شرکت های خدماتی مربوط به هزینه های ناشی از خدمات ناقص و ضعیف است.
  • خدمات بنا به انتظارات مشتریان باید تعریف گردد.
  • کیفیت مناسب خدمات یعنی ارائه خدمت مطابق یا بیش از انتظارات مشتری
  • شعار مطلوب: DO IT RIGHT THE FIRST TIME «انجام دادن خدمات به درستی از اولین گام»

یافته های تحقیقات بازاریابی

  • ۲٠ درصد از مشتریان نزدیک به ۷۵ درصد فروش شرکتها را تشکیل داده اند.
  • ۵۰ درصد از فروش شرکتهای تحقیق شده از ۱٠ درصد از مشتریانشان بدست آمده است.
  • ۹۰ درصد از فروش شرکتها از ۵۰ درصد از مشتریان بدست آمده است.
  • در حالی که ٧۶ درصد مدیران فروش معتقدند که حفظ مشتریان موجود بسیار مهم است فقط ۶٣ درصد آنها بطور فعال به این موضوع می پردازند.
  • درحالی که برای بستن یک قرارداد فروش جدید، بطور متوسط ۷ ملاقات یا ارتباط با خریدار صورت می گیرد، تنها ٣ملاقات یا ارتباط با همان خریداربرای خریدهای بعدی کافی خواهد بوده است .
  • ۱٧ درصد از مجموع فروش شرکتهائی که مورد تحقیق قرار گرفته حاصل مشتریان جدید بوده است.

بازارسازی
بازارشناسی
MARKETING
بازارداری

صفات و ویژگیهای خدمت – نا محسوس بودن
خصوصیات

  • دشواری در ارزیابی
  • ناتوانی در ارائه نمونه
  • نگرانی و تردید
  • ناآشنایی با تمایزها

اقدامات

  • محسوس کردن خدمت
  • خدمات مجانی بعنوان نمونه به
  • تصمیم گیرندگان اصلی
  • ارجاع دادن به مشتریان گذشته
  • تبلیغات درست و موثر

تفکیک ناپذیری
خصوصیات

  • همزمانی تولید و مصرف
  • تفکیک ناپذیری خدمت و ارائه دهنده خدمت
  • درگیر بودن و نقش داشتن سایر مشتریان

اقدامات

  • بهبود در گزینش کارکنان
  • بهبود روابط انسانی
  • جلوگیری از برخورد مشتریان

تعداد صفحات: 98

فرمت فایل: پاورپوینت