پروژه کارآفرینی تاسیس و راه اندازی مهدکودک و آمادگی روشنک

این پروژه در مورد تاسیس و راه اندازی مهدکودک و آمادگی روشنک بوده و به بررسی آموزش پیش دبستانی، برنامه ریزی، مدیریت، ویژگی های کودکان و اصول راه اندازی مهد استاندارد می پردازد.

پروژه کارآفرینی تاسیس و راه اندازی مهدکودک و آمادگی روشنک

هدف این پروژه تمامی مواردی که برای راه اندازی و تا سیس یک مهد استاندارد لازم است، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

مقدمه:
کودکان، سرمایه های ارزشمند و سازندگان آینده هر جامعه اند. دوران کودکی، زمانی است که شخصیت شکل می گیرد، عادات شکل می پذیرند و پیشگیری از مشکلات آغاز می شود. آموزش و پرورش در این مرحله، پایه های آینده فرد و جامعه را می سازد و مسیر پیشرفت کشور را تعیین می کند. رسیدگی به نیازها و مسائل کودکان، عامل مهمی در توسعه و ارتقای جامعه است و بی توجهی به این موارد، پیامدهای جبران ناپذیری به همراه دارد. بنابراین، برنامه ریزی و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش ابتدایی، از مهم ترین وظایف مسئولان و متولیان امر است که باید در اولویت قرار گیرد.

در این متن، هدف آشنایی خواننده با ویژگی ها، روش های شناخت، ایجاد ارتباط موثر، شیوه های کار با کودکان و نحوه حل مشکلات آنها است. برای تحقق این هدف، ابتدا تعاریف، اهداف، تاریخچه و ضرورت راهنمایی و مشاوره کودک بررسی شده، سپس به خصوصیات دوره کودکی پرداخته می شود تا مربیان و مشاوران بتوانند رفتارهای طبیعی کودکان را از رفتارهای غیرطبیعی تشخیص دهند و بهتر عمل کنند.

فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول: آموزش و پرورش
تعریف لغوی آموزش وپرورش
تاریخچه آموزش وپرورش درایران
اهمیت وضرورت آموزش وپرورش پیش ازدبستان
اهداف آموزش وپرورش پیش ازدبستان
استراتژی های آموزشی
برنامه های آموزش وپرورش پیش ازدبستان
آموزش پیش دبستانی (۱)
برنامه های آموزشی
برنامه ریزی ومدیریت آموزشی
آیا دوره پیش دبستانی لازم است
فصل دوم: بررسی نظام آموزشی وپرورشی دردوره پیش ازدبستانی
نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درفرانسه
نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درانگلستان
نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درپاکستان
نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان دراندونزی
نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درهلند
نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درآلمان
نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان دراتریش
نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درلیبی
فصل سوم: نقش کودک درشکل گیری شخصیت کودک
نقش کودک درشکل گیری شخصیت کودک
آشنایی کودک باکودکستان
اهمیت مهدکودک
درچهاردیواری مهدکودک چه می گذرد
نقش مهدکودک دررشد اجتماعی کودکان
نقش مهدکودک دراحیای ارزشهای فرهنگی
انتظارات والدین از مهدکودک
فصل چهارم: ویژگی کودکان
ویژگیهای کودکان ۶-۳ ساله
ویژگی کودکان سه ساله ازنظر جسمی، عاطفی، هوشی و ذهنی
ویژگی کودکان چهارساله
ویژگی کودکان پنج ساله
ویژگی کودکان شش ساله
رشد عاطفی اجتماعی آیا میدانید که؟
رشد جسمی حرکتی
رشد زبان
رشد شناختی
رشد بیان خلاق ودرک زیباییها
خصوصیات دوره کودکستانی
رشد جسمانی
رشدحسی حرکتی
رشد ذهنی
رشدعاطفی
دو و سه سالگی
سه و چهارسالگی
پنچ وشش سالگی
فصل پنجم: بازی
بازیهای کودکان
کودکان و بازی
نوع و بازی
بازی و ورزش در روایات اسلام
همبازی کودک
شکایت از بازی کودکان درکوچه ها
والدین بی خیال
نکات مهم درانتخاب همبازی برای کودکان
محیط بازی
کنترل محیط بازی
سرکشی از بازیهای کودکان
مقدار بازی
بازی و خلاقیت
بازی
ارزشهای بازی
آب بازی
نکات ایمنی برای آب بازی
راههای بازی با آب
رشد ذهنی وشناختی
رشد عاطفی اجتماعی
فصل ششم: فرایند رشد
فرضیه شناختی – رشدی پیاژه
مراحل ۲ و ۳ اندیشه پیش از عمل ۷-۲ سالگی
رشد فعالیت نمادین
تعقل علمی
طبقه بندی
اندیشه اجتماعی
قضاوت اخلاقی
زنده گرایی
خلاصه ونتیجه
فصل هفتم: گفتگو
گفتگو بافرخنده مفیدی
فصل هشتم: تاسیس مهد
آیین نامه تاسیس، انحلال واداره مهدکودک
نیروی انسانی
چارت سازمانی
هزینه تاسیس مهد
برنامه کلاسی آمادگی
برنامه کلاسی ۴-۳ ساله ها
برنامه غذایی
فصل نهم: ضمائم
ضمائم و پیوستها
فهرست منابع و مآخذ

تعداد صفحات: 190

فرمت فایل: WORD