پرسشنامه رضایت مندی از روش تدریس در دانشجویان

این پرسشنامه‌ با هدف سنجش میزان رضایت دانشجویان پرستاری از شیوه‌ های آموزشی در محیط‌ های بالینی طراحی شده که به‌صورت محقق‌ ساخته تهیه گردیده است. این ابزار شامل ۱۶ عبارت (گویه) بوده و از مقیاس سه‌ درجه‌ ای لیکرت برای ارزیابی پاسخ‌ ها بهره می‌ گیرد (گزینه‌ های: کاملا، تا حدودی، اصلا). در این پرسشنامه، به هر پاسخ نمره‌ ای بین ۱ تا ۳ اختصاص می‌ یابد. برای نمونه، یکی از پرسش‌ ها به این صورت مطرح شده: «دانش و مهارتی که از طریق این روش فرا گرفته‌ ام، در حرفه‌ ام کاربردی است». این پرسشنامه به بررسی میزان رضایت افراد از شیوه‌ های تدریس در عرصه آموزش بالینی می‌ پردازد.

روایی و پایایی
روایی ابزار جمع آوری داده
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  روایی  پرسشنامه رضایت مندی از روش تدریس توسط  اساتید و متخصصان این حوزه تایید شده است.

پایایی ابزار جمع آوری داده
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد، یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  پایایی پرسشنامه رضایت مندی از روش تدریس از روش آلفای کرونباخ بالای۷۰ صدم  به دست آمده است.

  1. پایایی و روایی: دارد
  2. شیوه نمره گذاری: دارد
  3. نوع فایل: ورد آفیس word
  4. مولفه: تک مولفه ای
  5. مقاله بیس: دارد
  6. تعداد صفحات: 4
  7. منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

تعداد صفحات: 4

فرمت فایل: WORD